kenal-kenal

assalamualaikum.
I'm new. Well I mean really fresh newbie. Merangkak-merangkak lagi dengan mengarang cerita, mohon tunjuk ajak mana-mana salah tu ya.
thanks.

Saturday 28 January 2012

#1

Jiya mengusap perutnya. Berkeroncong la pulak! Laparnya. Harus pergi mengisi perut dulu, boleh mati kalau seharian aku tak makan macam ni. Langkah dilajukan menuju cafeteria blok B, ha kalau nak tahu makanan kafe blok B paling best! Ikan keli goreng cili api sudah menari-nari di mata. Kecur air liur dibuatnya.
“Jiya!”
Jiya toleh tepi. Damien?
“Kau nak apa?”
“Nak pergi mana?”
Jiya tarik muka. Orang tanya dia, dia tanya orang. Haih.
“Kau sibuk apesal?” Jiya meneruskan langkahnya dan tidak mengiraukan Damien.
“Jiya, aku tanya ni.” Damien menghalangnya di hadapan.
Jiya mengelak ke kanan dan terus pergi.
Damien mengeluh. Marah lagi ke?
‘Ceh konon! Buat-buat tanya. Gila punya orang. Tadi bukan main marah aku sebab tak dapat siapkan assignment. Bukan aku sengaja kot. Demam 3 hari 3 malam. Tidur je la jawapnya.’ Jiya membebel perlahan.
Buk!
Jiya berlanggar bahu dengan seorang lelaki.
“Kau ni kenapa pulak langgar aku?”
Angin satu badan! Dengan laparnya, ditambah Damien bengong tadi tu. Mana tak nak marah orang je kerja.
“Sorry tak sengaja.” Lelaki itu usap perlahan belakang lehernya. Dia tahu, dia tidak salah. Tapi malas nak memanjangkan cerita. Cukuplah.
“Takpe, aku maafkan.” Haha. Gila sempoi Jiya.
‘Apasal la macam banyak je halangan aku menuju ikan keli ni? Dugaan!’ Jiya membebel lagi.
Tapi? Kenapa mamat tadi tu macam pernah nampak ar?
Macam..
Eh takkanlah kan.
Tapi?
Jiya pusing belakang sekali lagi untuk melihat wajah lelaki itu.
Lelaki itu masih di situ turut memandangnya.
Prince Arthur?!

No comments:

Post a Comment